• 1-2 dagars leverans från vårt företag i Sävsjö
Just nu! 15% rabatt - Ange kod: Rabatt15

Köpvillkor


  1. 1. Allmänt

    E-butiken Hemofritid.se ägs och drivs av:
    Hem&Fritid i Sävsjö AB
    Organisationsnummer: 559345-5404
    Adress: Slakterigatan 29, 576 35 Sävsjö, Sverige
    E-post: [email protected]
    Telefon: +46 76 316 50 62
    Webbplats: www.hemofritid.se

    Företaget har sitt säte i Sävsjö.
    Om du önskar komma i kontakt med oss, skicka e-post till [email protected] och ange ditt ärende och dina kontaktuppgifter.
    Vi svarar på mejl inom 24 timmar på vardagar.

    2. Beställning

    När du slutfört en beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.
    I bekräftelsen hittar du uppgifter om produkter, priser, leverans- och fakturaadress.
    Om något är fel i bekräftelsen, kontakta oss omgående på [email protected].

    3. Leverans

    Normala leveranstider är 1–3 arbetsdagar.
    Beställningar lagda under helger skickas tidigast nästkommande måndag.

    Om leveransförseningar uppstår utan att du informerats, kontakta oss via e-post.
    Vi skickar alla beställningar med PostNord från vårt lager i Sävsjö.

    4. Priser och betalning

    Alla priser på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.
    Vi förbehåller oss rätten till prisjusteringar orsakade av leverantörsändringar, tryckfel eller tekniska fel.

    Tillgängliga betalningsmetoder: Visa, Mastercard, Swish, Klarna, banköverföring.

    5. Ångerrätt

    Du har enligt svensk lag 30 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan.

    5.1 Så här använder du ångerrätten:

    Skicka ett mejl till [email protected] med:


    • Namn och adress

    • Ordernummer

    • Vilka varor du vill returnera

  2. Returen ska skickas senast inom 30 dagar efter att du meddelat att du ångrar köpet.
    Kunden står för returfrakten och ansvarar för att varan är väl paketerad.
    Vid använd eller skadad vara kan avdrag göras motsvarande värdeminskningen.

    5.2 Ångerrätten gäller inte för:


    • Plomberade hygienprodukter där förseglingen brutits

    • Specialtillverkade produkter med personlig prägel

    • Tjänster som redan har fullgjorts med ditt samtycke

    • Varor som snabbt kan försämras (ex. livsmedel)

  3. För mer information se Konsumentverkets regler om ångerrätt.

    6. Reklamation och klagomål

    Alla varor kontrolleras före leverans. Om du ändå får en defekt eller felaktig produkt gäller konsumentköplagen.

    Kontakta oss via [email protected] så snart som möjligt med:

    • Namn, adress och ordernummer

    • Beskrivning av felet

    • Bilder på produkten

  4. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och ersätter dig enligt lag.
    Vi följer rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)www.arn.se.

    7. Ansvarsbegränsning

    Vi ansvarar inte för indirekta skador, förseningar eller hinder som uppstår på grund av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, myndighetsbeslut eller transportstörningar.

    8. Produktinformation

    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, felaktiga bilder och slutförsäljning.
    Färger kan variera beroende på bildskärm och ljusförhållanden.

    9. Cookies

    Webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.
    Du kan stänga av cookies i webbläsarens inställningar.
    Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats (www.pts.se).

    10. Personuppgifter (GDPR)

    Genom köp hos Hemofritid.se accepterar du vår integritetspolicy.
    Vi behandlar endast personuppgifter som krävs för att hantera din beställning, leverans och kundservice.
    Vi säljer aldrig dina uppgifter till tredje part.

    Ansvarig för personuppgifter:
    Hem&Fritid i Sävsjö AB, Slakterigatan 29, 576 35 Sävsjö
    E-post: [email protected]

    Vi använder SSL-kryptering och säkra betalningslösningar för att skydda din data.

    11. Ändringar av villkor

    Vi kan uppdatera dessa köpvillkor vid behov.
    De senaste villkoren publiceras alltid på denna sida och gäller från publiceringsdatum.

    12. Tvist och lagval

    Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd kan du som kund vända dig till:
    Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)www.arn.se.

    För kunder inom EU:
    EU:s onlineplattform för tvistlösning.

    Tvister tolkas enligt svensk lag. Vi följer alltid ARN:s beslut.